Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Från min andra blogg som nu är borta

Av Helene - 5 oktober 2014 19:49

   Vad är egentligen meningen , meningen med            2013-04-14

 

Jag har 1 storebror, å även om vi inte har levt tillsammans så står han mig närmast av mina syskon .

Vi har liksom levt samma liv , så vi vet vad det är vi pratar om när det väl gäller ...

 

Det var för några år sedan som jag fick en heldag med bara honom.

I vanliga fall brukar vi ha kontakt via brev eller telefon, men nu skulle vi verkligen ses å jag var såååå glad . 

Tänk att jag skulle få vara lillasyster , som jag längtat efter har ju bara varit storasyster .

Lillasyster, fan vad fint det var. 

Vi kramades mycket å varje gång sa han åhhh syrran vad jag har saknat dig , lite svårt att hålla tillbaka tårarna då ...

Jag har en son oxå som genast gjorde morbror till sin favorit .

Sen träffades vi sommaren efter igen , men året därpå hände det som inte fick hända .......

 

Det var på natten kring 01 tiden som min telefon ringde , å självklart funderar man vem det är som ringer så här sent och att et måste ju vara något viktigt ju ...

 

Det var från ett sjukhus lite längre ner i landet som frågade om jag hade en bror vid namnet ........

Hjärtat stannade till ett tag , vad fan är det som har hänt ???

 

Läkaren som ringde berättade att bror min kommit in på morgonen efter ett hjärtstopp, men nu ligger han medvetslös i koma , men dom visste inte om han skulle klara sig . Då var det något i mig som gick sönder , ville bara skrika NEJ NEJ NEJ INTE HAN OCH INTE NU ......... NEJ det får bara inte vara sant .

Bad och bad atthan skulle vakna upp igen , jag ville ju vara lillasyster ett tag till. Det var inte dags att ta farväl nu inte näää det gick jag inte me på .

2 dagar senare bestämdes att man kunde ta bort resperatorn så han fick andas själv , hände något skulle dom ju hjälpa å dom hade koll på honom sa dom .

Jag var otröstlig under hela eftermidagen ... 

Kl 21,20 kom telefonsamtalet jag bävat för att få , min älskade ,underbara bror var DÖD ...

Kändes som om marken under mig vill öppna sig och jag rasa ner i ett stort svart hål... Satt bara å stirra rakt fram ett bra tag , fattade nog inte vad som hände tror jag ...

Tror jag grät i flera dagar i sträck , somnade i fosterställning gråtandes kring 07 på morgonen och upp igen kl 10 senast. 

Direkt på datorn för att jag trodde att det inte var sant , att det bara var en dröm..

Tårarna verkade aldrig ta slut , min älskade bror fanns inte i livet mera...

 

Det skulle kollas upp vad det var han dog av , en vecka senare kom beskedet att han kvävdes i sina egna spyor .... Fy fan hade dom inte märkt det , vilka dårar och en portionssnus i halsen . Kallar dom det för att han koll , knappast ..

 

Jag kommer att göra allt som står i min makt för att det ska bli rättvisa , vet att min bror får jag aldrig tillbaka men kanske finns det någon annan jag kan rädda 

 

 

                                   kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 19 mars 2016 10:50

                                               Hej !!!!!   Dagens fundering här då ,vänskap !!   Man tror att man har vänner som ställer upp hahaha vilket jävla skämt , allt är liksom till deras villkor . Men skulle jag behöva hjälp av något ...

Av Helene - 28 februari 2016 09:03

                                                                                                  Hej hej !!    Ännu en dag som gryr då , å med den kommer en massa funderingar .. Jag är en människa som hatar att man inte kan söga som det ä...

Av Helene - 26 februari 2016 11:49

                                                                           Hej åter igen då....   Som sagt det finns inget som inte förvånar en längre , å fattar inte hur människor som vet hur jag haft det väljer att göra som dom andra ... ...

Av Helene - 12 februari 2016 09:20

                                                 Hej igen då !!! Tänk vad skönt att denna sida finns , måste bara säga det om å om igen ..... Har haft väldigt jobbiga år nu dessa 5 senaste åren ,  nu hoppas jag verkligen att dettta vänder - ...

Av Helene - 21 januari 2016 12:37

         Hej  Då var det dags igen då ...  Måste bara få ur mig mina tankar .... Detta är en av min jobbigaste dagar i mitt liv .. Idag är det torsdag den 21 januari 2016.....  Tänker att detta på är ett dumt jävla påhitt å att min lillebro...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

funderingar

hjärnans frispel

tankar

tankar


Ovido - Quiz & Flashcards