Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Även denna från en tidigare blogg 2014-01-02

Av Helene - 5 oktober 2014 16:48

         Vad är det som gör att detta inte händer mig ???

 

Ja vad är det som gör att vissa saker inte händer mig !!!

 

Har missbrukat droger i många år men varit ren nu i 9 år ...

 

Igår hade jag ett samtal med en vän om missbruk å dess alla sidor , det slog mig plötsligt att varför går vissa föräldrar ut och fortsätter använda trots att dom fått barn ?

 

Nu funderar jag liksom så ,vissa kliver ut å använder alkohol och droger igen efter barnets födsel , men varför ??

Vad är det som händer i deras huvud att det blir så?

Varför blir det inte så i mitt huvud ? 

Detta år som gått har varit ett väldigt tungt år för mig , tycker att jagi motvind  har gått mest  hela tiden .

När min älskade bror gick bort trodde jag att jag skulle dö av sorg , fick även en anmälan på soc om oro över min son som det påstod fick ta hand om mig och ta allt vuxen ansvar...

Vilket var det idiotiska jag någonsin hört . Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kliva ut och under den svåraste perioden var sonen min hos sin far å jag hade inte en tanke på att kliva ut tillbaka till drogerna hmmm aldrig i helvete ..

 

Jag har lärt mig att tänka till å lite längre , följa linan ut så att säga i tanken . 

Detta slog mig igår nämligen att den tanken fanns inte där just då när jag hade det som jobbigast...

Då somnade  jag i fosterställning kl 7 på morgonen gråtandes och vaknade kl 10 bara 3 timmar senare fortfarande i fosterställning å krampaktigt krama en kudde .

Ringde ett samtal å kollade om det var ok  äta 2 lyckopiller istället för 1 under denna tid jag och det var helt ok , insåg att jag behövde hjälp att få sova jag ringde ännu en läkare å fick insomnings tabletter ( icke beroende framkallande ) fast dom har jag inte ätit av ännu ..

 

Ändå fanns inte önskan om att använda igen...  Vad är det som händer i min lilla hjärna nog för att det är bra att jag inte klev ut och tog något , men såhär i efterhand hade det varit  jätte tillfälle att kliva ut på . Sonen var hos sin pappa och jag var totalt förstörd t.o.m att jag önskade att jag bytte plats med bror min .. Sjukt men sant jag grinade , skrek och svor ena stunden , arg som ett bi å andra ilsken som aldrig förr ..

Ett under att jag inte fick den tanken att kliva tillbaka till drogerna när jag hade det som jobbigast ...

 

En tanke så här på kvällen .....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 19 mars 2016 10:50

                                               Hej !!!!!   Dagens fundering här då ,vänskap !!   Man tror att man har vänner som ställer upp hahaha vilket jävla skämt , allt är liksom till deras villkor . Men skulle jag behöva hjälp av något ...

Av Helene - 28 februari 2016 09:03

                                                                                                  Hej hej !!    Ännu en dag som gryr då , å med den kommer en massa funderingar .. Jag är en människa som hatar att man inte kan söga som det ä...

Av Helene - 26 februari 2016 11:49

                                                                           Hej åter igen då....   Som sagt det finns inget som inte förvånar en längre , å fattar inte hur människor som vet hur jag haft det väljer att göra som dom andra ... ...

Av Helene - 12 februari 2016 09:20

                                                 Hej igen då !!! Tänk vad skönt att denna sida finns , måste bara säga det om å om igen ..... Har haft väldigt jobbiga år nu dessa 5 senaste åren ,  nu hoppas jag verkligen att dettta vänder - ...

Av Helene - 21 januari 2016 12:37

         Hej  Då var det dags igen då ...  Måste bara få ur mig mina tankar .... Detta är en av min jobbigaste dagar i mitt liv .. Idag är det torsdag den 21 januari 2016.....  Tänker att detta på är ett dumt jävla påhitt å att min lillebro...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

funderingar

hjärnans frispel

tankar

tankar


Ovido - Quiz & Flashcards