Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Hur å varför !!!

Av Helene - 12 februari 2016 09:20


 

                                             Hej igen då !!!

Tänk vad skönt att denna sida finns , måste bara säga det om å om igen .....

Har haft väldigt jobbiga år nu dessa 5 senaste åren ,  nu hoppas jag verkligen att dettta vänder -

Ska berätta lite om min helvetes resa jag hade till Götet .

Jag hade bestämt tid med en människa som skulle öppna dörren till brors boende  kl 12 skulle vi ses ... 

Jag tar bussen in till staden där min mamma bor å ska hänga i hennes lya innan tåget skulle gå 02,54 medans morsan skulle vara i min lya med min lille kille . 

När jag väl kommer dit får jag ett sms att tåget är sent , så jag fick kliva på tåget 06.10 istället fra mycker för sent.. 

jag tog ju just det tåget så jag slapp byta , trodde jag haha .

Eftersom tåget var så sent så fick vi lov att byta i sthlm å fick åka snabbtåget 1a klass till Götet , visst jag var flera timmar sen å ont i magen som satan . Jag åkte ner med mitt lilla kinder ägg dvs 3 väskor i 1 ...

2 underbara vänner till min bror var å mötte upp min på station å vi åkte till boendet , väl framme så hann jag på hon jag skulle träffa utanför , hon var på väg därifrån men ville öppna åt mig ändå.

När jag väl hade släpat mig upp dom fyra trappor som det var å väl i den gången då lgh fanns kändes det som om jag skulle spy ....

När hon låste upp önskade jag att brorsan skulle hoppa fram bakom dörren å sa " tjenare syrran , fan vad gött att se dig här äntigen " men så var ju inte fallet . Fick reda på att dom inte gjort något alls i hans lgh , tårarna sprutade å hans vänner erbjöd mig att gå in själv om jag ville , men det gick inte klarade inte av det alls ...

Smärtan var enorm , ett under att jag ens klarade av att göra det .. HUr normalt är det att plocka ihop en underbar å älskade bror i tre väskor å ta med honom hem till mig ..... INte normalt alls .....

Hade 3 bröder å nu finns det bara 1 bror kvar ..

 

Satt rätt länge på hans säng å bara grät , allt var ju så overkligt tills just då när allt blev verkligt ....

Hur kan det bli så här ?? Förtår ännu inte detta ....

Sen blev allt jätte stressat, hann inte alls med allt jag ville. 

Alla mina väskor var astunga, vilket resulterade att jag inte orkade bära å ville att sj skulle hjälpa mig , me svaret jag fick var att jag inte fick ta mera packning än vad jag orkade bära . Fick höra att det verkar inte gå in i min trånga skalle att så var det ... Idioter säger jag bara , alla som jobbade då på sj göteborg bör få åka på charm kurs ..... Jag hade min döde brors bohag i mina väskor å dom väskorna hade dom tänkt att lämna på stationen  om jag inte klarade av att ta dom själv ....

Hade verkligen lust att slå folk på käften just då , men då jag väl blev hänvisad till sista vagnen å äntligen fått dit mina väskor fick jag även höra att det är såna som jag som gör att tågen blev sena ...... 

Hela resan från göret till sthlm där mitt riktiga tåg väntade satt jag med gråten i halsen , dom som jobbade på det tåget skulle fan inte få se mig gå under i helvete heller ..

Allt släppte då jag bytte tåg å från sthlm till hudiksvall rann tårarna konstant hela tiden , väl i hudik fick jag åka taxi med en snäll kille han fick mina sista 70 kr å hjag fic åka nästan ända dit jag skulle .

Sen på kvällen ringde SJ å jag blev erbjuden att åka taxi från hudik å hem till mig ,krävde pengarna tillbaka för resan å taxiresan å efter jävligt mycket bråk så blev det så .....

 

Nu är jag bara helt säker på att aldrig mera åka SJ tåg ....

 

Så skönt att få ur mig detta , nu ska jag stressa vidare ..

kram från mig , var rädd om varann nu för man vet aldrig hur länge man har varann till låns....

   Helene

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 19 mars 2016 10:50

                                               Hej !!!!!   Dagens fundering här då ,vänskap !!   Man tror att man har vänner som ställer upp hahaha vilket jävla skämt , allt är liksom till deras villkor . Men skulle jag behöva hjälp av något ...

Av Helene - 28 februari 2016 09:03

                                                                                                  Hej hej !!    Ännu en dag som gryr då , å med den kommer en massa funderingar .. Jag är en människa som hatar att man inte kan söga som det ä...

Av Helene - 26 februari 2016 11:49

                                                                           Hej åter igen då....   Som sagt det finns inget som inte förvånar en längre , å fattar inte hur människor som vet hur jag haft det väljer att göra som dom andra ... ...

Av Helene - 21 januari 2016 12:37

         Hej  Då var det dags igen då ...  Måste bara få ur mig mina tankar .... Detta är en av min jobbigaste dagar i mitt liv .. Idag är det torsdag den 21 januari 2016.....  Tänker att detta på är ett dumt jävla påhitt å att min lillebro...

Av Helene - 21 december 2015 17:09

                                             Hej å hallå igen då !!!   Ny dag å det har gått några dagar sen bror min inte ville vakna mera , stor sorg i mitt hjärta å smärtan är grymt stark ..  Det blir ju inte bättre för att det är jul nu sn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

funderingar

hjärnans frispel

tankar

tankar


Ovido - Quiz & Flashcards